.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلايه مطبوعات گيلان از استاندار
بسياري از مديران استان از جمله مقام ارشد گيلان خود را از صف رسانه‌ها و خبرنگاران مكتوب جدا كردند و بيشتر دوربيني شدند./ مسئولان استان ترجيح مي‌دهند در مقابل دوربين صدا و سيما قرار گيرند تا نقطه نظرهاي خود را آنگونه كه مي‌خواهند و مايل هستند به جامعه القا كنند ...
گلايه مطبوعات گيلان از استاندار

عدم ارتباط نزديك استاندار گيلان با رسانه‌هاي مكتوب سبب گله‌مندي اصحاب رسانه اين استان از استاندار شده است.

هيچ ترديدي نيست كه رسانه‌ها محكم‌ترين و استوارترين پل ارتباطي بين مردم و مسئولان هستند و خبرنگاران مخلص‌ترين افرادي محسوب مي‌شوند كه بدون هيچ ملاحظه و چشمداشتي در عرصه اطلاع‌رساني به جامعه فعاليت مي‌كنند.

بسياري از مديران استان از جمله مقام ارشد گيلان خود را از صف رسانه‌ها و خبرنگاران مكتوب جدا كردند و بيشتر دوربيني شدند.

مسئولان استان ترجيح مي‌دهند در مقابل دوربين صدا و سيما قرار گيرند تا نقطه نظرهاي خود را آنگونه كه مي‌خواهند و مايل هستند به جامعه القا كنند.

مديران ارشد استان حاضر به پاسخگويي پرسش‌هاي خبرنگاران مكتوب نيستند و با توجه به تلاش صادقانه اين قشر از جامعه، مسئولان خود را از آنها جدا مي‌دانند و براي مصاحبه و گفتگو با صدا و سيماي دوربين‌دار مشتاق‌تر هستند.

فاصله بين خبرنگاران رسانه‌هاي مكتوب و استاندار گيلان كه خود را فرد رسانه‌اي البته از نوع دوربين‌دار مي‌داند، سبب ايجاد گلايه و حتي انتقادهاي شديد شده است.

مسئول روزنامه رسالت در گيلان در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت گفت: متاسفانه برخي دستگاه‌ها در حوزه مسئوليت خود تا كنون عملكردي ارائه ندادند.

حسن قاسمي افزود: با توجه به فرا رسيدن ماه بهمن و سالگرد گراميداشت دهه فجر بيشتر دستگاه‌هاي گيلان اطلاع‌رساني كافي و درستي از خدمات انقلاب به مردم ارائه نمي‌دهند.

وي ارتباط بسيار ضعيف مديران با رسانه‌ها را نشانه ضعف دانست و گفت: اين انتقاد به مدير ارشد استان نيز وارد است.

قاسمي ادامه داد: با وجود اينكه استاندار گيلان به مديران استان تاكيد دارد تا در ارائه عملكرد خود همكاري داشته باشند اما شخص استاندار نيز در اين زمينه اقدامي نكرده و ارتباط نزديكي با مطبوعات ندارد.

وي با اشاره به ارتباط استاندار قبلي گيلان با اصحاب رسانه خاطرنشان كرد: در زمان برخي استانداران علاوه بر اينكه شخص استاندار اطلاع‌رساني ويژه در زمينه عملكرد داشتند بلكه معاونان آنها نيز هر از چند گاهي در مصاحبه با مطبوعات عملكرد حوزه مسئوليت خود را ارائه مي‌دادند اما در زمان استاندار فعلي گيلان اين چنين نيست و نه تنها خود اطلاع‌رساني نمي‌كند بلكه هيچ يك از معاونان او به ويژه معاونت عمران تا كنون عملكردي به مطبوعات ارائه نداده‌اند.

مدير مسئول روزنامه پنجره نو نيز خواستار روشنگري استاندار گيلان با اصحاب رسانه شد.

سيدابوطالب حسين‌نژاد افزود: استاندار گيلان بايد با توجه به سوابق كاري خود روشن‌تر و دقيق‌تر با مردم استان صحبت كند به‌ ويژه با رسانه‌ها و جرايد محلي كه زبان گوياي مردم هستند.

وي گفت: مردم نيازمند اين هستند تا به صداقت‌هاي عملي آگاهي داشته باشند و مهم‌ترين چيزي كه مردم را رنج مي‌دهد تبعيض‌هايي است كه وجود دارد.

حسين‌نژاد از استاندارد گيلان خواست به مطبوعات استان توجه ويژه داشته باشد و همكاري كند.

وي گفت: درصد زيادي از خبرنگاران و كاركنان توسط همين نشريات امرار معاش مي‌كنند از اين رو با فعال كردن خانه مطبوعات گيلان مشكلات تا حدي برطرف مي‌شود كه اين امر نيازمند همكاري مديران ارشد استان و مرتبط را مي‌طلبد.

مدير مسئول روزنامه معين انعكاس شفاف و گردش صحيح اطلاعات و اخبار را يكي از شيوه‌هايي دانست كه مي‌تواند منجر به دستاوردهاي مثبت و قابل تامل براي جامعه باشد.

يونس رنجكش گفت: اطلاع‌رساني منابع خبري بسيار حائز اهميت است كه ارتباط دوسويه بين منابع خبري و رسانه‌ها نقش بازدارنده‌اي در توسعه شبكه‌هاي خبري بيگانه دارد.

وي گيلان را داراي ظرفيت‌هاي بالقوه در عرصه توسعه مطبوعات و رسانه بيان كرد و گفت: متاسفانه به دليل عدم استفاده از نبود راهبرد دست‌اندركاران امور اجرايي و متوليان سياستگذاري استان از اين ظرفيت به نحو شايسته‌اي استفاده نمي‌شود.

رنجكش انعكاس بسياري از فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي استان را سبب پاسخگويي به پرسش‌هاي افكار عمومي ناميد و افزود: عدم اين ارتباط جامعه گيلان را با سكوت اطلاع‌رساني مواجه كرده است.

خبرنگار خبرگزاري ايرنا از استاندار گيلان خواست تا به عنوان مدير عالي استان بسترسازي اطلاع‌رساني در استان را فراهم كند.

رنجكش تصريح كرد: امروز مردم گيلان انتظار دارند تا مسئولان استان به صورت شفاف آنها را از روند توسعه و برطرف كردن مشكلات و چالش‌هاي پيدا و پنهان آگاه كنند اما متاسفانه اينگونه نيست.

همچنين بسيج دانشجويي گيلان نيز از عدم دعوت به جلسه‌هاي استانداري اين استان ابراز گله كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.174 seconds.